Unicorn Store

recensie Unicorn Store

De komische dramafilm Unicorn Store gaat in Kit, die van jongs af aan al in eenhoorns gelooft. Als ze vervolgens in een winkel terecht komt waarin ze een eenhoorn kan krijgen, verandert haar wereld. Wat wij van Unicorn Store vinden, lees je in onze recensie.

Het zit Kit nog niet echt mee in haar leven. In de kunstwereld vindt ze maar geen baan, wat haar doet besluiten weer bij haar excentrieke ouders in te trekken. Op een dag krijgt ze een uitnodiging om een eenhoorn winkel te bezoeken, iets waar ze van kinds af aan al van droomde. What the fuck denkt ze, maar ja, als ze vervolgens een echte eenhoorn ziet, gelooft ze er helemaal in. Nu haar omgeving nog!

Een op het eerste gezicht kleurrijke en vrolijke coming of age is Unicorn Store. Maar verscholen onder die mooie kleuren, zit ook een donker randje. De film zelf is vermakelijk en humoristisch, maar mist uiteindelijk ook deels zijn uitwerking. Ze slaan net iets teveel door. Maar terugkijkend, vinden wij de film beter dan toen we hem net hadden gezien.

Dat komt met name omdat wij juist het geloof en durf dat in deze film zit, kunnen waarderen. Dromen zijn er om na te jagen, maar als je merkt dat niemand jouw dromen gelooft, dan verlies je de hoop, ooit. Of toch niet, want je vindt altijd wel iemand die in je gelooft. En of dat nu in je kunst is, of het feit dat je zegt dat eenhoorns echt bestaan. In dit geval is dat Virgil, waarvan wij ons afvragen of die al is verkozen tot knapste man van de wereld. In het echt heeft hij Mamoudou Athie en kun je hem kennen van een andere Netflix-film: Uncorked. Brie Larson speelt haar rol heel goed in deze film, waarvan ze ook nog eens de regisseuse is.

Unicorn Store is een humoristische en licht satirische coming of age film. Oké hij slaat een beetje door in de manier waarop ze de boodschap overbrengen, maar dromen moet je altijd blijven doen. Want ooit is er iemand die ook in jou gelooft. Doe eens gek, ben ook een Kit!

Regie: Brie Larson
Cast: Brie Larson | Samuel L. Jackson | Mamoudou Athie | Joan Cusack
Speelduur: 92 minuten