The Vanishing of Sidney Hall

recensie The Vanishing of Sidney HallDe dramafilm The Vanishing of Sidney Hall gaat over de verdwijning van Sidney Hall. Hij is een jonge succesvolle schrijver, die van de ene op de andere dag verdwijnt. Waarom zou dat zijn? Wat wij van The Vanishing of Sidney Hall vinden, lees je in onze recensie.

Sidney houdt van schrijven. En dat merken ze op school ook op, want een bijzonder talent heeft hij wel. Overigens is hij niet de gemakkelijkste in de omgang. Zijn schooldirecteur steunt hem nog wel en motiveert hem te blijven schrijven. Totdat hij succes krijgt, een doorslaand succes zelfs. Dat succes is confronterend voor Sidney, want wat is de waarheid achter zijn roman? Hij verdwijnt, waarna niemand meer iets van hem verneemt. Of toch wel?

The Vanishing of Sidney Hall is een mysterieuze dramafilm die nog best wel verrast. Hij is niet in de Nederlandse bioscopen verschenen, wat eigenlijk best wel raar is. Vooral omdat het zo een typische Amerikaanse young adult-achtige film is. En Elle Fanning doet mee, en zoals jullie misschien weten, is de mannelijke Protagonist daar een beetje verliefd op. Een beetje maar hoor. Niet verder vertellen. Maar dan krijgt en film dus sowieso pluspunten.

Waar de film mat begint, ontvouwt zich later een interessant verhaal. Als kijker wil je weten hoe het met Sidney gaat en hoe hij een bekend schrijver is geworden. Zijn teloorgang is duidelijk, maar hoe hij daar komt niet. Het spelen met tijd zorgt voor de vragen. Positief was dat, want wilt ook geen voorgekauwde film. Oké een beetje cliché is hij wel, ondanks de plotwendingen. Overigens vonden wij dat de oudere Sidney Hall wel iets teveel in de grime had gezeten. Easy on the make up.

The Vanishing of Sidney Hall is een verrassende film, met verrassende en ook clichématige plotwendingen. Een film om met je liefje te kijken. Daar scoor je punten mee, aan beide kanten.

Regie: Shawn Christensen
Cast: Logan Lerman | Elle Fanning | Kyle Chandler