The Handmaiden

recensie The Handmaiden

Wij zijn naar het Koreaanse The Handmaiden geweest. Deze erotische thriller gaat over de Japanse Lady Hideko. Zij leeft in weelde, maar is gebonden aan huis door haar oom. Als dienstmeisje Sook-Hee vervolgens in dienst treedt, voelen beide zich tot elkaar aangetrokken, alleen is de vraag of die liefde wel oprecht is. Vooral met de komst van een graaf. Wat wij van The Handmaiden vinden, lees je in onze uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

We zitten in de jaren 30. Lady Hideko, een Japanse, leeft in weelde, maar is gebonden aan huis door haar oom. Het nieuwe dienstmeisje Sook-Hee brengt daar verandering in. Ze vallen voor elkaar, al is het maar de vraag of de liefde van beide oprecht is. Vooral na de komst van een graaf.

The Handmaiden is onderverdeeld in drie delen. Deel één is vrij spanningsloos en het acteerwerk vaak op het theatrale af. Toch heeft deel één nut, want in deel twee valt alles op zijn plaats. In deel twee vliegen de plotwendingen je dan ook om de oren en er is een continue spanning aanwezig. Die spanning voel en zie je. Niet alleen in het verhaallijn, maar ook op het gebied van seks. Het overdreven gekreun is daarbij overigens wel overbodig, maar opwindend is het nog steeds. Tot slot deel drie. Dit deel is niet te voorspellen en maakt de film uiteindelijk af. Wel duurt de film met zijn 144 minuten net wat te lang. Al met al een goede en onvoorspelbare thriller.

Regisseur: Park Chan-wook
Cast: Jin-woong Ho | Jung-woo Ha | Kim Tae-ri | Min-hee Kim
Speelduur: 144 minuten