Sulla Mia Pelle

recensie Sulla Mia Pelle

De dramafilm Sulla Mia Pelle gaat over Stefano, die wordt opgepakt voor drugshandel. Nadat de politie hem toetakelt in zijn cel, overlijdt hij een week later. Wat wij van Sulla Mia Pelle vinden, lees je in onze recensie.

Stefano Cucchi is een kruimeldief die net afgekickt is. Als hij met een vriend door de politie staande wordt gehouden, ontdekken ze een hoop drugs bij hem. Ze nemen hem mee naar het bureau en voelen hem stevig aan de tand. Zelfs zo stevig dat hij later in zijn cel overlijdt. Het onderzoek naar zijn dood heeft Italië lange tijd bezig gehouden. Want hoe kan een kruimeldief zo zijn toegetakeld?

Wat pijnlijk om te zien, hoe de politie Stefano in Sulla Mia Pelle al veroordeelt voordat hij überhaupt veroordeeld is. Dan speel je dus gewoon voor eigen rechter in een machtspositie die de politie toch al heeft. De laconieke houding van de meeste agenten maakt het des te schrijnender. Het ergste aan dit hele verhaal is dat het nog waargebeurd is ook. Overigens praten wij daarmee het drugsbezit niet goed, lieve kindjes. Dat mag namelijk niet.

Goed acteerwerk zien we van Alessandro Borghi, die Stefano speelt. Je kent hem ook kennen van Suburra. De film in zijn geheel is ook rauw. Rauw Italiaans met bijbehorende setting. We zien de onzekerheid waar Stefano zich in begeeft. Want bij wie kan hij vertellen wat hem daadwerkelijk is overkomen. De twijfel slaat toe, al zijn er ook mensen die in hem geloven. Medici bijvoorbeeld, die zijn eerdere verklaring niet geloven. We missen wel de kracht en de absolute overtuiging in de film om de kijker te overtuigen. De film blijft dan ook niet hangen, los van het sterke acteerwerk.

Sulle Mia Pelle is een waargebeurd verhaal waarin de politie voor eigen rechter speelt. Goed acteerwerk in een rauwe Italiaanse settting. De film blijft alleen niet hangen, omdat deze in onze ogen de kracht mist om echt te overtuigen.

Let op: Netflix heeft de synchronisatie aanstaan. Je hoort een Engelse stem, maar het is toch echt een Italiaanse film. Dit kun je wijzigen bij de instellingen van de film. Dat maakt de film voor ons in ieder geval een stuk beter, want synchronisatie dat lusten wij niet.

Regie: Alessio Cremonini
Cast: Alessandro Borghi | Jasmine Trinca | Max Tortora
Speelduur: 100 minuten