Spotlight

Spotlight

Wij zagen Spotlight, een op waarheid gebaseerde Amerikaanse dramafilm die eerder dit jaar nog de Oscar voor beste film won. Een heftig verhaal is Spotlight, aangezien de film over kindermisbruik gaat door de Katholieke kerk. Het Spotlightteam van The Boston Globe onderzoekt deze kwestie en komt erachter dat niet iedereen even medewerkend is. Onze uit steekwoorden bestaande A-recensie van Spotlight vind je hier.

roadmovie science-fiction documentaire thriller waargebeurd biopic coming of age stadsportret landschap feelgood vrouwenfilm mannenfilm boekverfilming Hollywood Spaans Zuid-Amerikaans Italiaans Engels Aziatisch Nederlands Duits Frans Belgisch Scandinavisch Oost-Europees Midden-Oosten Amerikaans Arabisch Afrikaans Australisch grafisch spannend romantisch humoristisch realistisch onrealistisch nadenker glansrol(len) te lang te kort gehypt ontroerend kleurgebruik ontspannend goede soundtrack onrecht politiek criminaliteit geloof oorlog zware film lichte film chaotisch bedrog grof grauw erotisch hartverwarmend hartverscheurend oppervlakkig eenzaam eenzijdig tranentrekker voorspelbaar mysterie slecht droog kippenvel triest intens belichting diepgaand te weinig diepgang meesterwerk sterrencast flut compositie animatie niemendalletje vaag 3D

Regisseur: Tom McCarthy
Cast: Mark Ruffalo | Michael Keaton | Rachel McAdams | Liev Schreiber | Stanley Tucci
Speelduur: 128 minuten