Queen of Hearts

recensie Queen of Hearts

De dramafilm Queen of Hearts gaat over Anne. Als haar rebellerende stiefzoon bij haar, haar man en twee dochters komt wonen, lijkt hun leven te worden verstoord. Allen krijgt ze een betere band met Gustav dan verwacht. Wat wij van Queen of Hearts vinden, lees je in onze recensie.

Anne en Peter hebben eigenlijk alles wat ze willen hebben in het leven. Een prachtig optrekje, een goede baan en twee prachtige dochters. Iets wat minder makkelijk is, is Gustav, de zoon van Peter uit een eerder huwelijk. Gustav komt bij hen wonen omdat hij niet de gemakkelijkste is voor zijn moeder. Zijn vader vindt het fijn dat hij er is, maar ook lastig. Hoe pas je zo iemand in in het gezin? Anne krijgt een goede band met hem. Wat heet, een te goede band, wat gevolgen heeft!

Wat een verleiding kan er in een film zitten. En misleiding, dat ook. Queen of Hearts kreeg het bij ons voor elkaar om te vliegen in onze emoties. We waren meegaand, verward, opgewonden, onbegripvol, boos, onzeker en geagiteerd. En dat alles in één film!

En hoewel de film als een dramafilm is betiteld, is het zeker ook een psychologische steekspel dat zich voor je ogen afspeelt. Gezien de professie van Anne zou je anders van haar verwachten. Slecht voorbeeld doet volgen in haar geval. Trine Dryholm speelt overigens wel erg goed in haar rol, waarbij ze meerdere malen breekbaar in beeld komt. Die breekbaarheid zet zij om in een kracht. Door haar voel je ook spanning en opwinding bij de film. Die spanning gaat zo af en toe wel verloren door de lengte van de film. Hij kakt her en der wat in. Dat doet verder niets af aan een meer dan prima film.

Queen of Hearts is een psychologisch steekspel, waarbij je als kijker meerdere emoties moet zien te verwerken. Het kijken waard, al is het alleen maar vanwege de prachtige Trine Dyrholm, die zich fysiek zeer breekbaar durft op te stellen, maar dat vervolgens als een kracht gebruikt. Chapeau!

Regie: May el-Toukhy
Cast: Trine Dyrholm | Gustav Lindh | Magnus Krepper
Speelduur: