Jolt

recensie Jolt

De actiekomedie Jolt gaat over Lindy, die een aandoening heeft waardoor ze moordnijgingen krijgt. Als ze eindelijk verliefd is, wordt de man vermoordt. Ze zint op wraak! Wat wij van Jolt vinden, lees je in onze recensie.

Lindy is een mooie en grappige vrouw die een groot geheim heeft. Door een neurologische aandoening heeft zij namelijk woedeaanvallen die zo ver gaan dat ze moordnijgingen krijgt. De enige manier om die aanvallen te stoppen is met een elektrode apparaat. Als ze dan eindelijk verliefd wordt op een man, wordt hij de volgende dag vermoord. Terwijl zij zint op wraak zit de politie achter haar aan. Zij zien haar namelijk als hoofdverdachte.

Een actiekomedie is Jolt zeker, maar wel een van een te bedenkelijk niveau. Het plot is nog geinig, soms moet je best wel lachen – de grap met de adamsappel is briljant -, maar op het einde van de rit voelt de film te onsamenhangend en inhoudsloos aan. Het zijn vooral de woedeaanvallen en de consequenties daarvan die zijn blijven hangen. Waar heb ik naar zitten kijken?

Nou, sowieso naar een mooie Kate Beckinsale. Prachtige vrouw is dat, die puur en natuur is. Daar zijn op het internet twijfels over, maar na het zien van deze film heb ik geen zin om te twijfelen aan haar pure schoonheid. Wraak ligt dan namelijk op de loer. Een vergelijking met de eerder in 2021 verschenen wraakfilm Promising Young Woman is overigens snel gemaakt. Ware het niet dat film wat de inhoud betreft een stuk beter is. Bij Jolt gaat het vooral om de actie en het verhaal er omheen krijgt te weinig diepgang. De samenhang ontbreekt. Vooral op het einde heeft de film ook last van zijn eigen haast.

Jolt voelt te onsamenhangend en leeg. Ja, vermakelijk is de film zeker en lachen zal je zeker, maar dat is bij verre niet genoeg om te overtuigen. Jammer Kate, je kunt weer terug in de uitverkoop.

Regie: Tanya Wexler
Cast: Kate Beckinsale | Bobby Cannavale | Jai Courtney | Stanley Tucci