Hang in There, Kids!

recensie Hang in There, Kids!De dramafilm Hang in There, Kids! gaat over drie ondeugende kinderen. Ze zorgen voor kattenkwaad, maar proberen ook te doen wat juist is voor hun omgeving. Wat wij van Hang in There, Kids! vinden, lees je in onze recensie.

Drie ondeugende kinderen maken het de dorpelingen soms best wel lastig. Maar zelf hebben ze het ook niet allemaal even makkelijk. Alle drie hebben ze een thuissituatie waar ze iets aan willen veranderen. Daarnaast hebben ze ook nog eens een gehandicapte lerares, die prachtig blijkt te kunnen zingen. De drie gaan naar het grote Taipei om voor eens en voor altijd iets aan de situaties te veranderen. Gaat het ze lukken?

Liefde, liefde en nog eens liefde. Dat is wat Hang in There, Kids! ons geeft. Want wat als er om je heen allemaal dingen gebeuren waar je het niet mee eens bent? Dan onderneem je actie. In dit geval niet de ouderen, maar de jongeren. Dat zou toch andersom moeten zijn, zou je denken. Als kinderen de oplossing moeten aandragen, dan moet er toch een lampje gaan branden.

De film laat je daar dan ook over nadenken. Misschien is het zelfs wel een soort wake-up call. Zelf kun je dingen veranderen, maar misschien heb je net een beetje hulp daarbij nodig. Vraag die hulp dan ook. Niet perse aan jongeren, maar vraag gewoon die hulp die je nodig hebt. Het op een speelse manier aankaarten van maatschappelijke problemen in dorpen schuwt de maker dan ook niet.

Alle drie de jongeren hebben zo hun eigen verhaallijn, maar al die lijnen komen bij elkaar. De film verliest geen moment het overzicht, ook al neemt het verhaal soms een zijpad. Op een hele simpele manier doen ze dat, waardoor je als kijker nog steeds de hoofdlijn weet. Knap gedaan en heel belangrijk. De film is dan ook bedoeld voor jong en oud. Daardoor mist de film helaas wel net dat beetje finesse, waardoor die emotioneel gezien niet genoeg raakt.

Hang in There, Kids! geeft ons liefde, geeft andere liefde en laat zien dat in welke situatie je jezelf ook bevindt, de oplossing binnen handbereik ligt. En het is nog een feelgood-film ook. Wat wil je nog meer?

Regie: Laha Mebow
Cast: Albee Huang  Buya Watan | Watan Silan
Speelduur: 90 minuten