Guns Akimbo

recensie Guns Akimbo

De actiekomedie Guns Akimbo gaat over videogame-ontwikkelaar Miles. Hij belandt in een illegaal spel dat over leven en dood gaat. Miljoenen mensen volgen dat spel via illegale streams. Wat wij van Guns Akimbo vinden, lees je in onze recensie.

Illegale spellen zijn er veel. Daar weet videogame-ontwikkelaar Miles alles vanaf. Dat hij ooit zelf in zo een illegaal spel zou belanden, wist hij dan weer niet. En al helemaal niet dat het een spel is dat om leven en dood gaat. Om het nog erger te maken, miljoenen mensen volgen dit spel via een livestream. Miles doet er alles aan om te overleven en dat is best lastig als je een moraalridder bent zoals hij.

Er is een hele hoop mis – echt best een hele hoop – met Guns Akimbo, zo eerlijk moeten we wel zin, maar dat boeit niet altijd. Het hoge vermaakgehalte wint het bij ons van de vele vragen die de film bij ons oproept. Als je van first-person shooters met veel bloed houdt en je tegen onnodig geweld kunt, dan zit je gebakken. Het is in ieder geval een deze lekker foute actiekomedie. En ja, je moet er echt doorheen kijken, tegen dat foute en onnodige geweld, want anders wordt het een lange zit voor je.

En actie is er genoeg. Flitsende beelden – die soms ook niets toevoegen maar wel mooi zijn – afgewisseld met perfect bijpassende muziek, versterken het actiegehalte. De film is ook wel een rip-off van andere antihelden films. Deadpool bijvoorbeeld, of Kick-Off. Dat soort films moeten je liggen, vooral ook omdat je dit soort films ook echt niet serieus moet nemen (hadden we nog niet verteld, toch?) en de humor het belangrijkste is. En die humor in Guns Akimbo vonden wij best wel lekker. Knap ook wel, want de tegenspelers van Radcliffe barsten nu niet bepaald van het acteertalent.

Guns Akimbo is een lekker foute actiekomedie die je vooral niet te serieus moet nemen. Bomvol fouten en niet bijster goed geacteerd, maar soms maakt dat juist geen drol uit. Het vermaakgehalte is namelijk hoog.

Regie: Jason Lei Howden
Cast: Daniel Radcliffe | Samara Weaving
Speelduur: 95 minuten