Fantastic Beasts and Where to Find Them

fantastic beasts and where to find them

Als Harry Potter fan (de mannelijke protagonist zag ze allemaal in de bioscoop) moet je de spin-off Fantastic Beasts and Where to Find Them natuurlijk wel in de bioscoop zien. Zo geschiede. J.K. Rowling is wederom het brein achter deze nieuwe filmreeks. Wat we van deze avonturen fantasyfilm uit Hollywood vinden, lees je in deze uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

Fantastic Beasts and Where to Find Them speelt zich eerder af dan de verhalen van Harry Potter. We zitten in het jaar 1926 als Newt Scamander een tussenstop maakt in New York. Hij heeft een gesloten tas bij zich met allemaal bijzondere fabeldieren, die hij voor zijn beroep als magizoöloog heeft gevangen. Alleen blijkt de tas niet helemaal gesloten te zijn geweest en breekt er paniek uit. Wat nu?

Fantastic Beasts and Where to Find Them zit vol met vermaakactieavontuur, humor en (niet geheel onbelangrijk) spanning. Op het begin van de film was het nog even zoeken, want de personages (en beesten) zijn nog onbekend. Herkenbaar is de film wel, want ja, het is nu eenmaal een spin-off van Harry Potter. Daarnaast zijn de 3D-effecten om te smullen zo mooi. Het verhaal is een verhaal op zich met meerdere verhaallijnen, maar kan worden doorgetrokken naar volgende delen. Want volgende delen komen er; nog vier om precies te zijn. Kom maar op!

Regisseur: David Yates
Cast: Eddie Redmayne | Colin Farrell | Jon Voight | Katherine Waterston | Alison Sudol | Samantha Morton | Ron Perlman
Speelduur: 133 minuten