Certain Women

recensie Certain Women

De Amerikaanse dramafilm Certain Women gaat over drie vrouwen uit Montana, die bedoeld en onbedoeld met elkaar zijn verbonden. Wat wij van Certain Women vinden, lees je in onze uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

Drie vrouwen uit Montana zijn bedoeld en onbedoeld met elkaar verbonden. Drie  vrouwen. Vier verhalen. De ene is advocate die een lastige cliënt heeft. De andere een vrouw die ruzie met haar man krijgt bij de aankoop van een stuk grond en de laatste is een vrouw die op een paardenranch werkt en lessen neemt bij een advocate. Allemaal zijn ze met elkaar verbonden, maar hoe?

Certain Women verdeelt onze meningen. Zij vond het drie loshangende verhaallijnen en hij vond het drie verhalen met allemaal eenzelfde soort boodschap. Feminisme op en top! Oké, de draadjes waren wel heel dun tussen de verhalen, maar ze waren er. Daarnaast zijn de beelden rauw en zonder opsmuk. Collegablogger Tim Bouwhuis merkte terecht op dat meerdere malen fraai met licht is gewerkt. Feit blijft dat Certain Women onze hoge verwachtingen niet heeft waargemaakt. Daar overtuigde – en dan met name het tweede verhaallijn – niet genoeg voor. Helaas, want het acteerwerk was zeer goed. Iets meer emotie en meer verbanden had de film goed gedaan!

Regisseur: Kelly Reichardt
Cast: Michelle Williams | Laura Dern | Lily Gladstone | Kristen Stewart
Speelduur: 107 minuten