About Time

recensie About Time

De romantische komedie en tijdreisfilm About Time gaat over Tim. Nadat hij erachter komt dat hij kan tijdreizen probeert hij een vrouw voor zich te winnen door tijd te reizen. Verstandig? Wat wij van About Time vinden, lees je in onze recensie.

Tim is een beetje het muurbloempje van de familie. Valt nooit op en met de vrouwen lukt het ook al niet. Als zijn vader hem vertelt dat hij kan tijdreizen, dan gelooft hij hem natuurlijk niet. Totdat hij het zelf probeert. Warempel, het is waar. Hij wordt verliefd op een prachtige vrouw, maar moet wel tijdreizen om haar voor zich te winnen. Maar of dat nu zo slim is…

About Time is zo een gevalletje waarvan de filmposter ons dus deed besluiten de film niet eerder te zien. We zien een vrouw (Rachel Mcadams) in een rode jurk, maar verder eigenlijk niet zoveel. Die felrode jurk doet je ook niet verder kijken. Totdat je verder gaat kijken en je Domhnall Gleeson ziet, die toch echt de hoofdrol speelt in deze tijdreisfilm. En wij vinden Domhnall wel een leuke acteur. Misleiding in de filmposter dus, wat verre van nodig was, want About Time is een vermakelijke film.

Nee, uniek is de film zeker niet, maar wel grappig wel zeker. Oké, ook zoetsappig, maar dat kan deze film ook wel hebben. Hoe vaak komt het niet voor dat juist een tijdreisfilm zoveel futuristische snufjes met zich meebrengt. Hier niet, nee hier staat tijdreizen ten dienste van de liefde. En keuzes die je maakt, kun je soms met tijdreizen ook niet meer ongedaan maken. Dat doet je denken of je dan überhaupt wel tijd zou willen reizen. Wij denken daar wel eens over na, maar na het zien van deze film hoeft dat eigenlijk niet. Naast dat je weleens fouten maakt in je leven, kun je jezelf afvragen of het niet voor meer problemen zorgt dan dat het je iets opbrengt. En geniet van het nu en niet van wat komen gaat of wat is gebeurd. Een nadenker is deze film dus wel.

About Time is een hele vermakelijke en grappige film, die geen technische snufjes gebruikt om het tijdreisaspect te benadrukken. Ook fijn dat de geschiedenis niet kan worden veranderd, maar alleen je eigen leven. En wil je dat dan eigenlijk wel? Wij niet hoor!

Regie: Richard Curtis
Cast: Domhnall Gleeson | Rachel McAdams | Bill Nighy
Speelduur: 123 minuten