Killing Eve

recensie Killing Eve

De komische thrillerserie Killing Eve gaat over de jacht op een huurmoordenares. Geen normale jacht, want Eve is nog nooit spion geweest en Villanella is een sluwe vos. Wat wij van Killing Eve vinden, lees je in onze recensie.

Villanelle is een huurmoordenares die koste wat kost moet worden gepakt. Eve is degene die haar uiteindelijk moet op gaan sporen, ook al heeft ze geen ervaring met dit zware werk als spion. Dat blijkt ook wel, want haar thuissituatie gaat er steeds meer onder lijden.

Heb je zin in een verdomd grappige maar ook spannende serie? Dan is Killing Eve een serie voor jou. Sandra Oh kruipt in de huid van Eve en doet waar ze goed in is: zichzelf zijn. Want dat lijkt ze echt te zijn. Het acteerwerk gaat haar natuurlijk af, iets waar ze eerder in de doktersserie Grey’s Anatomy ook al in slaagde. Overigens zijn Kim Bodnia en Fiona Shaw ook goed. Kim bewees dit al in de Deens/Zweedse (ook al) thriller The Bridge. Zijn doorbraak, want Killing Eve trekt wereldwijd net wat kijkcijfers betreft toch meer publiek. Logisch ook, want Engelstalig wint het vaak van een niet begrijpelijke taal.

Wij vinden de serie best wel uniek in zijn soort. Spanning combineren met humor en dan ook nog weten te verrassen met het verloop van het verhaal. Niets loopt zoals je verwacht in ieder geval. Oké, soms is het best wel zoet, maar dat past ergens ook wel. Dat houdt het luchtig. Een serie die zichzelf misschien niet eens zo serieus neemt, maar de kijker wel. Overigens kijkt Killing Eve ook wel makkelijk weg. Daar kijk je zo een paar afleveringen van achter elkaar. Overigens wordt het wel steeds serieuzer. Seizoen 3 is daar het voorbeeld van.

Kortom, Killing Eve is een verslavende en luchtige serie die je er zo doorheen jaagt. Humoristisch, spannend en niet al te lastig om te doorgronden.

Regie: regisseurs verdeeld over 3 seizoenen
Cast: Sandra Oh | Jodie Comer | Fiona Shaw | Kim Bodnia