Wonderkid

recensie Wonderkid

Wij hebben het Engelse Wonderkid gezien, een korte dramafilm met een belangrijke boodschap. Een professionele voetballer die weet en accepteert dat hij homoseksueel is wil uit de kast komen. Alleen hoe doe je dat als je bang bent dat dit je carrière schaadt en de reacties die je gaat krijgen? Wat wij van Wonderkid vinden, lees je in onze uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

Een professionele voetballer die weet en accepteert dat hij homoseksueel is wil uit de kast komen. Alleen hoe doe je dat als je bang bent dat dit je carrière schaadt en de reacties die je gaat krijgen?

Wonderkid is geen uitmuntende film, maar heeft wel een belangrijke boodschap. Waarom moet je als je homoseksueel bent zoveel rekening houden met anderen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Ben wie je bent en respecteer een ander. Of je nu in de horeca werkt, als ambtenaar, politieman of, zoals in deze film, als voetballer. Toch werkt het in de praktijk, als het gaat om voetballers, helaas niet zo. De machocultuur overheerst. De makers van Wonderkid laten dat zien.

Omdat Wonderkid een korte film is, raakt de film niet genoeg. Hij is te kort. Langer was beter geweest, omdat je nu veel informatie krijgt te verwerken in een te korte tijd. Nogmaals, de boodschap is wel heel duidelijk en dat is het belangrijkste. Overigens is de film cinematografisch gezien van een hoge kwaliteit. Heel de voetbalwereld zou deze film eigenlijk moeten bekijken.

Ben je benieuwd naar Wonderkid? Klik dan op de deze link. Daar is de gehele film gratis te bekijken! Let op, wel alleen met Engelse ondertiteling.

Regisseur: Rhys Chapman
Cast: Chris Mason | Leeshon Alexander | Troy Glasgow