Wildlife

recensie WildlifeDe dramafilm Wildlife gaat over de gevoelige 14-jarige en enig kind Joe. Als zijn vader een grote brand gaat blussen en daardoor niet meer thuis is, is Joe ineens de man in huis. Wat nu? Wat wij van Wildlife vinden, lees je in onze recensie.

Jaren 60, Montana. Joe is een 14-jarige gevoelige jongen. Hij is enig kind van Jeanette en Jerry. Als Jerry zijn baan verliest, sluit hij zich aan bij brandweerlieden die een grote brand blussen bij de Amerikaanse-Canadese grens. Hij wil na het verliezen van zijn baan namelijk nog wel een doel in het leven hebben. Joe zijn rol in het huishouden verandert daardoor, want hij is ineens de man in huis. Zijn moeder begint ondertussen aan een affaire met een oudere man. Als dat nog maar goedkomt!

Potverdikke, wat een tegenvaller is Wildlife zeg. En dat terwijl de recensies zo lovend zijn. Wij vragen ons af waarom dat is. Om eerlijk te zijn vonden we de film dodelijk saai, en daar kunnen Carey Mulligan en Jake Gyllenhaal echt niets aan veranderen, ondanks hun goede acteerwerk.

Het goede camerawerk was ook nog wel fraai. Vooral de tocht van moeder en zoon naar de grote brand maakte indruk. Het verhaal is alleen waar het echt aan schort. Te voorspelbaar. Vader en moeder hebben een relatie. Dat werkt niet. Ze gaan beide hun eigen weg en vergeten het kind. Het kind is dus de dupe en moet zichzelf een soort van zien te redden. Daar zat dus echt 0,0 spanning in. Niet in de conversaties en ook niet in beeld. Oké dan, de laatste scène is sterk, als vader en moeder beide plaats nemen op een kruk, met zoonlief ertussenin. Mooi om te zien ook dat dat terug komt in de filmposter.

Wildlife werkt voor ons helaas niet goed. We vonden het een saaie film zonder spanning, ondanks het goede acteerwerk van Carey en Jake. Maar wie zijn wij, misschien vind jij het wel een goede film.

Regie: Paul Dano
Cast: Carey Mulligan | Jake Gyllenhaal | Ed Oxenbould