Wild Rose

recensie Wild Rose

De muziek- dramafilm Wild Rose gaat over een droom die Rose-Lynn heeft. Zij wil countryster worden in Nashville. Alleen, ze is net uit de gevangenis, ze woont in Glasgow, heeft twee kinderen en ook nog eens een wantrouwende moeder. Wat wij van Wild Rose vinden, lees je in onze recensie.

Rose-Lynn Harlan droomt ervan om countryster te worden in Nashville. Dat is alleen best wel lastig als je net uit de bak komt en een enkelband draagt. Daarnaast woont ze ook in Glasgow en heeft ze twee kinderen. Haar moeder Marion vond die dromen van Rose-Lynn vroeger heel leuk, maar is er nu wel een beetje klaar mee. Vooral omdat zij degene is die voor de kinderen zorgt. Zou Rose-Lynn er toch voor gaan?

Laten we eerlijk zijn, de naam heeft Rose-Lynn Harlan wel mee in Wild Rose. Een andere countrynaam heeft ze in ieder geval niet nodig. En wat een heerlijke film ook. Wat muziek betreft, maar ook het acteerwerk. Jessie Buckley straalt echt en kan ook nog eens zingen als een malle. Er zaten zeker wel een paar kippenvelmomentjes bij hoor. En over Julie Walters hoeven we uiteraard niets te zeggen. Die acteert altijd wel goed. Nu ook in haar rol als wantrouwende maar toch ook bezorgde moeder.

Even terug naar de muziek. Heerlijke en catchy countrymuziek doen je op je stoel swingen. Die muziek past ook wel bij het karakter van Rose-Lynn. Een ongeduldig en onverantwoordelijk typ, die ook voor de nodige humor zorgt. Ja, de film is ergens voorspelbaar, maar het verhaal maakt veel goed. Een verhaal over hoop en doorzettingsvermogen. Iets waar we ons allemaal wel aan vast willen houden.

Wild Rose is een heerlijke film met swingende muziek. Soms voorspelbaar, maar dat maakt echt geen ene donder uit. Wij gingen voldaan de bioscoopzaal uit.

Regie: Tom Harper
Cast: Jessie Buckley