The White Lotus

recensie The White Lotus

De komische dramaserie The White Lotus gaat over verschillende vakantiegangers en enkele hotelmedewerkers op Hawaï. De vakantiegangers willen een week lang onbezonnen kunnen genieten, terwijl de hotelmedewerkers er alles aan doen om dat te bewerkstelligen. Wat wij van The White Lotus vinden, lees je in onze recensie.

Vakantie vieren doen mensen graag. Even alles los laten, en in het geval van vele vakantiegangers, jezelf goed in de watten laten leggen op een resort. Een alleenstaande vrouw, een gezin plus een vriendinnetje van de dochter en een pas getrouwd stel komen allemaal op hetzelfde moment aan. Het ontvangst door hotelmedewerkers is veelbelovend, maar de vraag is of een week op het resort in Hawaï zelf ook goed zal bevallen.

Wat een vermakelijke serie is The White Lotus. Op een satirische en humoristische manier nemen ze eigenlijk alles en iedereen wel op de hak. Niemand is perfect en iedereen heeft wel iets op zijn kerfstok. En waarom willen we altijd maar meer, meer, meer. Dat ze het er in deze serie zo dik bovenop leggen is alleen maar leuk, want de goed gecaste hoofdrolspelers spelen ieder voor zich eigenzinnige, eigenaardige en irritante personages. Dat alles in een soort van paradijs, terwijl het dat verre van is. Het is schone schijn.

Ieder personage is even interessant en heeft een even belangrijke rol als een ander. Tien hoofdrolspelers zijn er daardoor, met meerdere bekende gezichten van acteurs en actrices die normaal gesproken een beetje tweede viool spelen. Enkel Murray Bartlett in de rol van de briljant spelende en bijzondere hotelmanager Armond was voor mij een onbekende. Doet ‘ie goed hoor. Het plot is overigens ook interessant, waarbij je echt series geen idee hebt waar het naartoe gaat, ondanks het begin van de eerste aflevering.

De laatste aflevering vond ik wat onbevredigend (bij seizoen 2 is dat eigenlijk ook zo). Een soort anticlimax, waar ik meer van had verwacht. Ook zaten er enkele open eindjes in, die een betere uitwerking verdiende. De stagiaire bijvoorbeeld, maar ook de inheemse hotelmedewerker. Seizoen twee is op een andere locatie, in het meer herkenbare Italië, maar de handtekening van de makers blijft duidelijk zichtbaar. Net als de boodschap. Want als je geld hebt dan krijg je veel voor elkaar.

The White Lotus is een van de vermakelijkste series van het jaar. Zeer veel eigenzinnige en leuke personages passeren de revue, waarbij satire een grote rol speelt. Het onbevredigende einde en de open eindjes moet je dan maar op de koop toe nemen.

Regie: Mike White
Cast:
Murray Bartlett | Connie Britton | Jennifer Coolidge | Alexandra Daddario | Fred Hechinger | Jake Lacy | Brittany O’Grady | Natasha Rothwell | Sydney Sweeney | Steve Zahn