The Miseducation of Cameron Post

recensie The Miseducation of Cameron Post

De dramafilm The Miseducation of Cameron Post gaat over Cameron. Nadat ze wordt betrapt met een ander meisje, stuurt haar tante haar naar een kamp. Op dat kamp weten ze wel raad met ‘dat soort’ gevallen. Wat wij van The Miseducation of Cameron Post vinden, lees je in onze recensie.

De ouders van Cameron zijn overleden, waardoor ze bij haar tante moet gaan wonen. Als Cameron Coley ontmoet, valt ze voor haar en ontstaat een liefdesrelatie. Dat valt niet goed bij haar conservatieve tante. zij stuurt haar vervolgens naar een kamp, waar ze de weg van God volgen. Op dat kamp weten ze wel raad met mensen die met een ‘identiteitscrisis’ worstelen. Op het kamp ontmoet ze Jane en Adam, die haar wegwijs maken.

Eigenlijk is The Miseducation of Cameron Post een verkapte horrorfilm. Wij vinden hem in ieder geval wel eng. Niet eng als in spannend, maar meer eng in de manier van denken van bepaalde personen. Brrrr, we hebben er nog steeds rillingen van. God lost niet alles op! Dat je erin gelooft is prima en is helemaal niets op tegen, maar laat mensen lekker zijn wie ze zijn. We gaan jou toch ook niet veranderen omdat je in God gelooft?

De film moet het vooral hebben van de conversaties. Conversaties waarin je er als kijker (hopelijk) achter komt dat de kampbegeleiders niet sporen. Wij vinden dat in ieder geval zo. Nadeel is wel dat de film soms inkakt door die vele conversaties. Er zit zeker ook wat spanning en actie in en humor ontbreekt ook niet. Eigenlijk is het echt zo een typisch Amerikaanse coming-of-age-film, die ze alleen daar kunnen maken. Dat kunnen ze buiten Amerika na proberen te maken, maar dat lijkt niemand te lukken.

De acteurs zijn ook goed, waarbij Moretz erboven uitsteekt. Ze had al een kleine en zeer goede rol in Clouds of Sils Maria, maar hier draait het echt om haar. Lane kennen we nog van American Honey, waar ze voor de eerste keer acteerde. Hier is ze toch wat minder in haar manier van acteren. Nog steeds goed, maar minder.

The Miseducation of Cameron Post is een typisch Amerikaanse coming-of-age-film, die het vooral van de conversaties moet hebben. Eigenlijk is het gewoon een hele enge film, die je haren overeind laat staan. Dat mensen zo kunnen denken!

Regie: Desiree Akhavan
Cast: Chloë Grace Moretz | Sasha Lane | Forrest Goodluck
Speelduur: 91 minuten