The Loudest Voice

recensie The Loudest Voice

De dramaserie The Loudest Voice gaat over de gevreesde en invloedrijke Roger Ailes, die van Fox News een nieuwszender weet te maken waar bijna heel conservatief Amerika op afstemt. Wat wij van The Loudest Voice vinden, lees je in onze recensie.

Roger Ailes is al een grote producer als hij in 1996 CNBC moet verlaten. Rupert Murdoch maakt hier gebruik van en stelt hem aan als directeur van het nieuwe Fox News. Ailes is een in- en extern een gevreesde, manipulatieve en invloedrijk man en weet successen te halen. Zo haalt hij veel talent naar de nieuwszender en weet hij conservatieve kijkers naar Fox News te lokken. En dat ze bij Fox niet altijd de feiten vertellen maakt hem niets uit. Als de kijkers maar kijken en zijn personeel hem naar de pijpen danst.

The Loudest Voice kijkt als een thriller, daar waar het een dramaserie is. Dat komt omdat de serie vooral een verschrikkelijke manipulatieve Ailes portretteert. Een man die angst inboezemt, wat ook duidelijk naar voren komt in deze serie. Je voelt de spanning van met name de vrouwen. Overigens is het overduidelijk dat deze serie niet is gemaakt door conservatieven zelf!

De serie is namelijk gebaseerd op het boek The Loudest Voice in the Room, van Gabriel Sherman. Die komt ook terug in deze serie, want ja, hij wilde alle kanten van het verhaal horen. En dat Ailes niet mee wilde werken zegt al genoeg. Alles wilde hij in eigen hand houden. Voor mannen als Ailes is #MeToo dan ook in het leven geroepen. De man is tot in perfectie neergezet door Russell Crowe. Crowe is haast niet te herkennen. Mocht er ooit een film komen over voormalig FIFA-baas Sepp Blatter zijn leven, dan zou Crowe deze rol zo kunnen invullen. Ailes en Blatter lijken namelijk verdomd veel op elkaar.

The Loudest Voice portretteert een verschrikkelijk nare en manipulatieve man, die van Fox News de grootste zender van Amerika heeft gemaakt. Als je kijkt ten koste van wie en van wat hij dat gedaan heeft, kun je jezelf afvragen hoe zoiets überhaupt heeft kunnen gebeuren.

Regie: 4 regisseurs
Cast: Russell Crowe | Naomi Watts | Sienna Miller | Seth MacFarlane
Speelduur: 1 seizoen (7 x 50 minuten)