Road to the Well

recensie Road to the Well

De dramafilm en thriller Road to the Well gaat over Frank, wiens troosteloze leven verandert als oude vriend Jack weer in zijn leven komt. Wat wij van Road to the Well vinden, lees je in onze recensie.

Frank zijn troosteloze leven verandert als hij voor zes maanden ergens anders moet gaan werken van zijn baas. Diezelfde baas vindt hij met zijn hoofd tussen de benen van zijn vriendin. Voor die baas fijn, maar voor hem niet. Als een oude vriend Jack tegelijkertijd opduikt, neemt zijn leven een wending. Een meisje waarmee hij namelijk seks heeft, komt onder verdachte omstandigheden te overlijden. Gelukkig kan oude vriend Jack hem helpen.

Als grootheid in filmbloggend Nederland krijg je wel eens wat screeners toegestuurd. Dit keer was het een screener van Road to the Well, van de Amerikaanse regisseur Jon Cvack. Een ding weet ik vooraf in ieder geval zeker, die filmposter nodigt uit deze film te gaan kijken. Nu maar hopen dat de film ook zo goed is als die poster. Want we weten allemaal dat een poster natuurlijk nog niets zegt, al is het wel een begin.

En die film is gewoon prima. Niet uitzonderlijk, niet slecht, gewoon prima. De warme sfeer – we zien afwisselend een rode en gele gloed – van de beelden die je ziet blijven bij, net als de begeleidende muziek. Dat in tegenstelling tot het vlakke acteerwerk van met name hoofrolspeler Laurence Fuller in de rol van Frank. Die overtuigde mij in ieder geval niet helemaal. Je kon je minder in hem verplaatsen, door de vlakke emoties. Het verhaal zelf bouwt zich langzaam op. Het plot ontvouwt zich waarbij het scenario soms wel te gemakkelijk verder gaat zonder echt antwoorden te geven. En ik moet zeggen dat er aan het begin van de film wel al wat belletjes bij mij gingen rinkelen. Dat was terecht, los van de prima ontknoping. Een tikkeltje vreemd deze B-film, op een positieve manier.

Road to the Well is een bij vlagen prima en vreemde B-film, waarin het plot zich langzaamaan ontvouwt. Een prima ontknoping ook, maar met name het acteerwerk van hoofrolspeler Laurence Fuller kwam te vlak over om echt meegezogen te worden in zijn belevingswereld.

Regie: Jon Cvack
Cast: Laurence Fuller | Micah Parker | Marshall R. Teague
Speelduur: 108 minuten