Perfetti Sconosciuti

Perfetti Sconosciuti film

Deze Italiaanse en confronterende film gaat over vrienden die tijdens een etentje alle telefoontjes en berichtjes te delen die ze binnenkrijgen. De film is vanaf 17 november te zien in de bioscopen, waarvoor je bij ons ook nog eens twee bioscoopkaartjes kunt winnen. Wat wij van Perfetti Sconosciuti vinden, lees je in de volgende uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

Een aantal vrienden hebben een eetafspraak met elkaar. Tijdens dat etentje lijkt het een paar mensen wel leuk om alle telefoons op tafel te leggen en vanaf dat moment elk binnenkomend berichtje, mailtje of belletje te lezen of beantwoorden. Wat enigszins onschuldig begint, draait al redelijk snel uit op het ene geheim na het andere. Langzaam maar zeker komen de vrienden erachter dat ze meer voor elkaar te verbergen hebben dan ze denken. Zelfs de eigen partners zijn niet meer te vertrouwen! Durf jij je smartphone te delen?

Perfetti Sconosciuti komt een beetje traag op gang, maar gaat na verloop van tijd toch echt wel boeien. Dat komt omdat de film eigenlijk best wel herkenbaar is. Want laten we eerlijk zijn, hebben we niet allemaal geheimen voor elkaar? Verschillende plotwendingen maken de film confronterend en onvoorspelbaar. Zo ook het einde! Toch had er misschien net wat meer in de film gezeten, als er niet teveel geheimen op tafel waren gekomen. Dat komt nu een beetje onrealistisch over. Toch een film die zeer toegankelijk is en eigenlijk geen enkel moment verveelt. Kortom, een film voor iedereen!

Regisseur: Paolo Genovese
Cast: Anna Foglietta | Alba Rohrwacher | Kasia Smutniak | Giuseppe Battiston | Marco Giallini | Edoardo Leo | Valerio Mastandrea
Speelduur: 97 minuten