Mare of Easttown

recensie Mare of Easttown

De misdaad- en dramaserie Mare of Easttown gaat over Mare, die een detective is in een klein stadje in Pennsylvania. Ze moet een moord oplossen, maar iedereen die verdacht is kent ze. Wat wij van Mare of Easttown vinden, lees je in onze recensie.

Mare Sheehan is een detective in een klein stadje in Pennsylvania. Ze is inmiddels gescheiden en haar moeder woont bij haar, net als haar dochter en kleinzoon. Ze onderzoekt een moord op een jonge meid uit het dorp. Aangezien ze iedereen zo een beetje kent in het dorp, roepen ze de hulp in van een andere agent. Want wie spreekt er überhaupt de waarheid?

Toevallig fan van het Britse Broadchurch? Dan weet ik zeker dat de miniserie Mare of Easttown je ook goed gaat bevallen. Zeer goed misschien wel, want ik vind dit echt een geweldige serie. Rauw, dramatisch, spannend, humorvol en, niet te vergeten, een geweldig acterende Kate Winslet. Sowieso valt er, als het op acteren aankomt, niemand uit de toon.

Soms heb je wel eens een idee wie de moordenaar kan zijn. Bij deze serie kan het iedereen zijn. Het blijft gissen, tot het laatste moment. Tenzij je natuurlijk een soort Sherlock Holmes bent. Daarnaast zitten er meerdere verhalen in het verhaal en zien we interessante personages de revue passeren. Dochter Siobhan en moeder Helen zijn slecht enkele voorbeelden. Coming of age is voor meerdere personages van toepassing. Het gaat overigens niet alleen over de zoektocht naar de moordenaar, maar ook over een andere verdwijning, en over het leven van Mare zelf. En wat een leven zeg. Ik snap wel dat ze zich zo stort op haar loopbaan. Je voelt en ziet haar pijn. En ze houdt wel van een biertje hoor!

Ik hoop echt van harte dat er een tweede seizoen komt van het geweldige Mare of Easttown. Al is het maar om te zien hoe de personages zich in Easttown verder ontwikkelen. En om te weten hoe het nu met Mare gaat. Want een ding is duidelijk, Mare heeft geen gemakkelijk leven.

Regie: Craig Zobel
Cast: Kate Winslet | Julianne Nicholson
| Jean Smart | Angourie Rice