Magallanes

recensie Magalannes

Magallanes is een Peruaanse thriller over taxichauffeur Magallanes, een voormalig soldaat. Als op een dag Celina instapt, die in het verleden is misbruikt door een kolonel en daarmee zijn meerdere, verzint hij een plan om haar te helpen. Die inmiddels seniele kolonel zit namelijk ook wel eens in zijn taxi. Wat wij van deze socio-politieke dramafilm vinden, lees je in onze uit ongeveer 175 woorden bestaande recensie.

Magallanes is taxichauffeur in Lima en een voormalig soldaat. Als op een dag Celina instapt, herkent hij haar. Zij werd twintig jaar geleden vastgehouden en misbruikt door een kolonel, waar hij voor diende. Diezelfde inmiddels seniele kolonel zit ook wel eens in zijn taxi. Hij verzint een plan om haar te helpen.

Cinematografisch is Magallanes erg sterk. Spanning is ook aanwezig, maar net niet genoeg om je op het puntje van je stoel te doen belanden. Wel leef je constant mee met Magallanes, daar waar dit misschien helemaal niet op zijn plaats is. Je zou beter mee kunnen leven met Celina. De rol van Magallanes is overigens met verve vertolkt door Damian Alcazar. Bedachtzaam, overtuigend en een goed inlevingsvermogen.

Zoals vaker in Zuid-Amerikaanse films, speelt corruptie een grote rol. Hoewel dat in deze film ook is, is dat in deze film anders ingevuld dan in vergelijkbare films in het genre. Dat heeft grotendeels met het goed uitgedachte scenario te maken, waardoor de film altijd onvoorspelbaar blijft.

Regisseur: Salvador del Solar
Cast: Damian Alcazar | Frederico Luppy | Magaly Solier
Speelduur: 109 minuten