Mad Max: Fury Road

recensie Mad Max Fury Road

De Amerikaanse actiefilm Mad Max: Fury Road gaat over de boze Max, die in zijn eentje zijn verleden achter zich wil laten. Als hij vervolgens gevangen wordt, moet hij wel samenwerken om te kunnen vluchten. Wat wij van Mad Max: Fury Road vinden, lees je in onze uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

Max wil zijn verleden achter zich laten en is alleen op de vlucht, totdat hij gevangen wordt. Als hij vervolgens weet te ontsnappen, moet hij alleen wel samenwerken met Furiosa, die ook een aantal ‘parels’ help ontsnappen. Furiosa is op zoek naar haar familie en haar vrijheid, die haar 20 jaar geleden door zijn afgenomen. Immortan Joe wil Max, Furiosa en zijn ‘parels’ koste wat kost terug!

Op het begin weet je haast niet waar je kijken moet in Mad Max: Fury Road. De spectaculaire actiescènes volgen elkaar constant op. Halverwege verliest hij zijn spanningsboog, waarna hij op het einde weer vol spanning zit. Mooie beelden, een prachtig landschap, maar een voor ons net iets te onduidelijk verhaal. Oké, misschien hadden we de oude Mad Max-films weer moeten kijken, voordat we deze keken. Nog steeds een heerlijke en vermakelijk film hoor, maar als je de productiekosten van deze film afzet tegen de eerdere films, hadden wij misschien wel wat meer verwacht.

Regisseur: George Miller
Cast: Tom Hardy | Charlize Theron | Nicholas Hoult | Hugh Keays-Byrne
Speelduur: 120 minuten