Long Shot

recensie Long Shot

De komedie Long Shot gaat over één van de machtigste vrouwen van de wereld, die gaat daten met haar probleem zoekende speechwriter. Kan dat überhaupt wel goed gaan als je president van Amerika wilt worden? Wat wij van Long Shot vinden, lees je in onze recensie.

Charlotte Field is één van de machtigste vrouwen van Amerika. Als minister van Buitenlandse Zaken reist ze heel de wereld over om haar doelen na te streven. Een van die doelen is een betere en gezondere wereld, met een klimaatakkoord waar ieder land zich bij aansluit. Dat laatste blijkt lastig, waardoor compromissen nodig zijn. Compromissen waarvan haar speechwriter, voormalige oppasjongen en recht voor zijn raap zijnde Fred Flarsky vindt dat ze die niet moet maken. Maar als ze president van Amerika wilt worden, dan moet ze wel compromissen sluiten. Net als in de liefde, want Fred is toch leuker dan ze dacht, maar is hij wel iemand die aan haar zijde kan staan tijdens de campagne?

Wij hadden zin om te lachen. Nou, dat is gelukt hoor met Long Shot. Voor ons de grappigste film van 2019 (het jaar is nog niet voorbij). En niet alleen grappig, maar ook gewoon met een film met een boodschap. Want waarom altijd films over machtige mannen die een relatie starten met een kamermeisje, stewardess, prostituee of weten wij nog wat meer. Nee, dit keer een machtige vrouw die een relatie begint met haar speechwriter. Heerlijk om die andere kant te zien. Daarnaast is de film ook heel zelf- en schuldbewust als het aankomt op racisme, maar ook op het klimaat. Wij zijn zelf schuldig aan dat alles! Niet gaan wijzen wie daar schuldig aan is. Nee, wij zijn schuldig!

Laten we eerlijk zijn, het gezicht van Seth Rogen is gemaakt voor komedies. Een heerlijke acteur in dit genre. Wat dat betreft zijn wij ook wel benieuwd hoe hij het zou doen in bijvoorbeeld een dramafilm. Dat Charlize Theron dit soort rollen aankan, bewees ze ook al met Tully, waar ze een overspannen moeder speelde. Ook in deze film straalt ze als nooit tevoren. Ook de bijrollen zijn goed gecast.

Long Shot is een film die je doet lachen, sowieso. Daarnaast zit er ook een goede boodschap in de film. Eén plus één is twee, dus een geslaagde film voor ons. Wat heet, de grappigste film van 2019 tot nu toe!

Regie: Jonathan Levine
Cast: Seth Rogen | Charlize Theron | June Diane Raphae | O’Shea Jackson Jr. | Andy Serkis | Alexander Skarsgård | Ravi Patel
Speelduur: 124 minuten