Line of Duty

recensie Line of Duty

De thriller en misdaadserie Line of Duty gaat over de anti-corruptie-eenheid AC-12, die onderzoek doet naar verdachte politieagenten. Niet iedere agent is namelijk even zuiver in zijn of haar handelen. Wat wij van Line of Duty vinden, lees je in onze recensie.

Steve Arnott komt terecht in een anti-corruptie-eenheid nadat. Ongewild, maar op dat moment is het de beste oplossing. Samen met zijn baas en mede-collega Kate gaat hij de strijd aan tegen corrupte agenten. Dat die er zijn staat vast, maar het verzamelen van bewijs is niet altijd even gemakkelijk. Vooral niet omdat veel politieagenten je liever zien verdwijnen dan verschijnen.

Als er een serie is die per seizoen beter wordt, dan is het Line of Duty wel. Bij de eerste aflevering had ik nog mijn twijfels, maar halverwege het eerste seizoen waren die twijfels geheel verdwenen. Een heus groeiertje dus. Spanning en sensatie is verzekerd en zoals gezegd wordt het eigenlijk alleen maar beter. Alles op de vaak bekende Britse manier, met drama en humor en net wat rauwer in beeld. De herkenbaarheid is daarbij heel fijn, ook al is er sprake van voorspelbaarheid. Het feit dat er tot nu toe zes seizoenen zijn zegt dan ook wel genoeg. Meerdere mensen vinden deze serie verslavend!

De casting is ook zeer geslaagd. Twee wat onbekendere acteurs die konden groeien, naast een wat meer ervaren rot (Adrian Dunbar). Martin Compston (Steve Arnott) komt op het begin nog wat over als een brookie, maar groeit wel in zijn rol. Hetzelfde geldt voor Vicky McClure (Kate Fleming) die wel wat wegheeft van onze nieuwslezeres Annechien Steenhuizen. Dat is dus geen straf om naar te kijken. Naarmate de serie populairder werd waren er ook gastrollen weggelegd voor nog meer ervaren acteurs. Iedereen wilde wel in deze populaire serie spelen.

Line of Duty is een spannende serie die echt groeit. Niet vaak komt het voor dat een serie alleen maar beter wordt. Bij deze serie is dat zo, en met zes seizoenen is dat best knap te noemen. Verslavend lekker!

Bedenker: Jed Mercurio
Cast: Martin Compston | Vicky McClure | Adrian Dunbar
Speelduur: 6 seizoenen