Katie Says Goodbye

recensie Katie Says Goodbye

De dramafilm Katie Says Goodbye gaat over Katie, die serveerster is, liever schoonheidsspecialiste wil zijn en daarom spaart voor een dure reis naar San Francisco. Hoe ze aan het geld komt? Door bij te beunen als prostituee. Wat wij van Katie Says Goodbye vinden, lees je in onze uit ongeveer 175 woorden bestaande B-recensie.

De jonge serveerster Katie moet als prostituee bijbeunen om toch wat geld te verdienen om haar droom na te jagen. Ze wil namelijk schoonheidsspecialiste worden. Dan moet ze alleen wel een verre reis van Arizona naar San Fransisco afleggen. En dat kost dus geld. En wat dan met haar moeder, waarmee ze samenwoont in een armoedig trailerpark? Automonteur Bruno zorgt voor een wending.

Katie Says Goodbye is voor ons een moeilijke film. Niet dat de film lastig te begrijpen is, maar het is meer wat de film vinden. Er zijn minder goede, maar ook heel goede dingen te benoemen. Wat vonden we niet goed? Het totaal ontbreken van empathisch vermogen bij Katie. We weten het, het hoort bij het personage, maar je kunt er in doorslaan. Ook de belichting was ’to much’. Wij hebben liever natuurlijk licht. Wat vonden we dan wel goed? Het einde, zeker het einde. Daar valt alles toch wel eindelijk op zijn plek. De filmtitel doet zijn naam daar op meerdere manieren eer aan. Ook zijn er scènes die te grof zijn om te zien. Die zijn dan ook niet te zien. Je verbeeldingskracht doet dat vanzelf wel. Knap. Katie Says Goodbye heeft plus- en minpunten, al gokken we dat dit misschien nog wel een groeiertje is.

Regie: Wayne Roberts
Cast: Christopher Abbott | Olivia Cooke | Mary Steenburgen | Jim Belushi
Speelduur: 88 minuten