I See You

recensie I See You

De thriller en misdaadfilm I See You gaat over een verdwijning van een jonge jongen. Rechercheur Greg onderzoekt de zaak, maar heeft thuis ook problemen. En thuis gebeuren ook nog eens onverklaarbare dingen. Wat wij van I See You vinden, lees je in onze recensie.

In een stadje waar bijna nooit iets gebeurt, verdwijnt een 10-jarige jongen. Dat is zelfs al de tweede jongen die in korte tijd verdwijnt. Cold case rechercheur Greg bijt zich vast in de zaak die toch wel doet denken aan een zaak uit het verleden, maar heeft tegelijkertijd thuis ook relatieproblemen. Zijn vrouw Jackie heeft namelijk een affaire gehad. Bij hun thuis lijkt ook iets raars aan de hand te zijn, want er gebeuren onverklaarbare dingen.

Helen Hunt, I See You. Maar watskeburt! Je ziet het bijna niet, maar je bent het echt. Iets met plastische chirurgie gokken wij zo. Nu lijk je in ieder geval op Nicole Kidman, maar dan kleiner.

Even serieus nu, want gelijk vanaf het begin weet je dat het spannend gaat worden. En dat blijft het ook. Vanaf het begin tot het eind dus. Ruim 95 minuten lang. Dat vinden wij best knap. Een film ook die jou als kijker om de tuin weet te leiden. Vernuftig is een term die we er ook graag aan willen plakken, mede gezien de chronologie (ga kijken als je wilt weten wat we daarmee bedoelen). Het scenario zit in onze ogen dan ook goed in elkaar.

Oké, het acteerwerk had bij sommigen wat beter gekund – dat is de onervarenheid denken we -, maar verder hebben wij ons echt positief laten verrassen. En eigenlijk heeft iedereen een belangrijke rol. Hoofdrollen heeft haast iedereen, want ieder personage is een puzzelstuk, waarbij alle personages samen de hele puzzel zijn. Ieder stukje is dus belangrijk.

I See You is van begin tot eind spannend en heeft ons zeer positief verrast. De vernuftigheid doet het hem in dit geval, want geen moment wisten wij wat komen ging.

Regie: Adam Randall
Cast: Helen Hunt | Jon Tenney | Judah Lewis