I Am Easy to Find

recensie I Am Easy to Find

De korte drama- en muziekfilm I Am Easy to Find gaat over één leven van een vrouw in 160 momenten, begeleid door de muziek van The National. Wat wij van I Am Easy to Find vinden, lees je in onze recensie.

Eén leven vervat in 160 momenten. Dat is kort gezegd de samenvatting van deze film. Begeleid door muziek van The National, waarbij sommige nummers het gelijknamige album soms wel en soms niet hebben gehaald.

Als fans van The National konden wij deze korte zwart-wit film niet laten schieten. En het is niet alleen een korte film, het is ook nog eens de naam van hun achtste gelijknamige album. Niet geheel toevallig is het Mike Mills de producer van dat nieuwe album, want hij is ook de regisseur van de korte film. Hij is overigens geen onbekende met de filmwereld, want 20th Century Women en Beginners van hem kun je ook al kennen.

Wij hebben onze vingers wel even afgelikt hoor, bij het zien van deze korte film. Ten eerste vanwege de prachtige muziek, maar ten tweede ook vanwege Alicia Vikander. Een prachtige vrouw die haar rol goed invult. Het mooie is dat ze er altijd hetzelfde uitziet, maar wel gewoon alle leeftijden speelt. En dan bedoelen we dus van baby tot bejaarde. De mensen om haar heen veranderen wel, maar zij niet. Dat is een mooi concept, vooral als je de wijze levenslessen uit deze film meeneemt. Weinig praten – want je hoort constant de muziek van The National, maar wel een ondertiteling met wat je ziet. Heel kort en krachtig, maar met een heel duidelijke boodschap. We hadden soms zelfs kippenvel en moesten ook nog een traantje wegpinken. En dat alles binnen 26 minuten!

I Am Easy to Find kun je hieronder bekijken. Enjoy! Dat hebben wij in ieder geval wel gedaan.

Regie: Mike Mills
Cast: Alicia Vikander