Horizon Line

recensie Horizon Line

De thriller Horizon Line gaat over de exen Sara en Jackson. Op weg naar een bruiloft, overlijdt hun piloot en zullen ze samen moeten te zien overleven. Wat wij van Horizon Line vinden, lees je in onze recensie.

Sara en haar ex Jackson gaan naar een huwelijk van gezamenlijke beste vrienden op een tropisch eiland. Ze stappen samen in een klein vliegtuigje met alleen nog een piloot, op weg naar de bruiloft. Als die piloot vervolgens een hartaanval krijgt, moeten ze zien te overleven. En doe dat maar eens als je geen vliegbrevet hebt en ook nog eens in een storm terecht komt.

De scenarioschrijvers van 10 Cloverfield Lane hebben hun handen weer ineen geslagen voor een nieuwe film: Horizon Line. Dan zou je haast denken dat spanning gegarandeerd is. 10 Cloverfield Lane eindigde niet voor niets op de negende plek van beste films van 2016 volgens filmbloggers van filmblogs.nl!

Spanning is er zeker, maar de grote spanning ontbreekt. Een echte bioscoopfilm is het zeker, want de special effects en het geluid geven extra spanning. Daar houdt het toch ook wel op voor ons. Met name het ongeloofwaardige acteerwerk hebben wij ons aan gestoord. Zo zien we Allison Williams – die je kunt kennen van Get Out – constant met een soort van glimlach op haar gezicht en haar ogen stralen ook geen angst uit. Alsof ze een fotoshoot aan het doen was! Dat maakt het niet geloofwaardig voor ons. Alexander Dreymon vonden we geloofwaardiger, maar ook niet uitmuntend. Daarnaast gebeuren er dingen die haast wel onmogelijk moeten zijn. We treden niet in details, want dat is aan de kijker zelf om te ontdekken.

Kijk je door de onmogelijke gebeurtenissen heen, stoor je je niet aan minder acteerwerk, zie je vooral graag mooie mensen en houd je van spanning in combinatie met special effects en goed geluid? Ga dan heel snel Horizon Line kijken. Ons deed het de film helaas niet zoveel.

Regie: Mikael Marcimain
Cast: Allison Williams | Alexander Dreymon
Speelduur: 87 minuten