Flesh City

recensie Flesh City

De horrorfilm Flesh City gaat over de gelijknamige stad waar veel goede danceclubs te vinden zijn. Vyren ontmoet daar Loquette, maar het is professor Yagov die de stad wil infecteren met een mutatie-gen. Wat wij van Flesh City vinden, lees je in onze recensie.

Flesh city is een stad die vijandig is, maar waar wel geweldige clubs te vinden zijn. Dat brengt Vyren uiteindelijk naar één van die clubs, op een verlaten industrieterrein. Hij ontmoet daar Loquette en samen ontdekken ze meer van de club. Ondertussen zorgt professor Yagov ervoor dat ze in een val lopen, want hij is van plan de hele stad te infecteren met een mutatie-gen.

Flesh City is een film die gemaakt is voor slechts $ 2.000,- en is in vier jaar tijd geschoten. Dat wetende zijn wij toch anders naar deze film gaan kijken. Een film die ons overigens gewoon is komen aanwaaien via de regisseur zelf. Wij waren benieuwd, mede gezien het feit dat de film volgens de regisseur nogal een achtbaanrit is. Is dat ook echt zo?

Een achtbaanrit is het zeker. De flitsende beelden – met een waarschuwing vooraf voor mensen die aan epilepsie lijden- zeggen al genoeg. De flitsende beelden zien we vooral in de discotheek, maar ook buiten, daar waar architectuur een belangrijke rol speelt. Die beelden zijn dan ook allemaal fraai en gezien het budget is dat knap. De technische snufjes zijn ook mooi bedacht en de undergroundscene is wat dat betreft perfect in beeld gebracht. Om nu van een echte horrorfilm te spreken gaat ons ook te ver. Het is eerder een experimentele thriller.

Het verhaal zelf is zwak. De film duurt 85 minuten, maar ongeveer de helft daarvan is muziek. Een band die optreedt of een videoclip zien we dan ook vaak voorbij komen. Dat had minder gekund en voegt lang niet altijd iets toe aan het verhaal. Ook het acteerwerk is niet denderend, al neem je dat voor lief, gezien het budget.

Flesh City is een prima film als je kijkt naar het budget dat beschikbaar was, al komt hij op de inhoud wel te kort. Een flitsende film die je overigens niet moet kijken als je epilepsie hebt. Wees gewaarschuwd!

Regie: Thorsten Fleisch
Cast: Christian Serritiello | Eva Ferox | Maria Hengge
Speelduur: 85 minuten