Booksmart

recensie Booksmart

De komedie Booksmart gaat over studiebollen Amy en Molly. Nooit gefeest, maar na hun eindexamen besluiten ze dat in te gaan halen. Maar waar vindt het beste eindexamenfeest eigenlijk plaats? Wat wij van Booksmart vinden, lees je in onze recensie.

Amy en Molly zijn echte studiebollen. Zo erg zelfs dat ze geen feestje hebben gezien tijdens hun studie. Dit in tegenstelling tot hun studiegenoten, die wel hebben gefeest alsof hun leven ervan af hing. En wat blijkt, ook die mensen die gefeest hebben zijn aangenomen op de universiteiten. Amy en Molly besluiten der schade in te halen en het eindexamen te bezoeken waar je moet zijn. Alleen waar is dat feest precies?

Heel eerlijk gezegd is Booksmart just another highschoolmovie. Helaas, maar waar, in onze ogen dan. Weinig tot geen onderscheidend vermogen ten opzichte van gelijksoortige films. De studjes/nerds die toch populair willen zijn. Wie kent het niet? Dat betekent niet dat we niet genoten en gelachen hebben bij deze film. Zeker wel. Keihard zelfs. En wij houden van Beanie Feldstein.

Het eerste deel van de film vonden we wel veel minder dan het laatste deel, vanaf het moment dat ze op het feest aankomen. Oké dan, die scene in de taxi was briljant, en die zat in het eerste deel. Het laatste deel had echt een toegevoegde waarde en daar viel alles op zijn plek. Dat een deel dan weer voorspelbaar was nemen we dan op de koop toe. Want waarom moet het altijd altijd maar weer over die verliefdheid. Het ging toch over het losgaan, iets wat je je hele studietijd niet hebt gedaan? Die verliefdheid was dan een verhaal in de zijlijn. Iets wat wij weinig vonden toevoegen. Had het bij het ontdekkende van de twee geweldige meiden gelaten!

Booksmart laat je zeker keihard lachen maar is aan het einde van de rit wel weer een zoveelste highschoolmovie. Niet onderscheidend genoeg, daar waar we dat misschien wel gehoopt hadden (moeten we ook niet meer doen!).

Regie: Olivia Wilde
Cast: Kaitlyn Dever | Beanie Feldstein | Lisa Kudrow | Jason Sudeikis
Speelduur: 103 minuten