Lijstjestijd: wat bracht 2016 ons in statistieken?

2016 in statistieken

Statistieken, wij zijn er gek op. Maar ja, wie niet eigenlijk? Eerder dit jaar schreef de mannelijke protagonist al over zijn statistiekenstress, waarvan hij gelukkig al wat minder last heeft. Toch vinden wij het leuk om enkele statistieken met jullie te delen. Welk artikel en welke recensie zijn dit jaar bijvoorbeeld het beste gelezen, en via welk medium komen bezoekers bij ons. Dat en veel meer lees je in dit artikel. Oftewel, wat bracht 2016 ons in statistieken?

Wat waren de drie best gelezen artikelen?

Helaas zit daar één artikel bij dat niet film gerelateerd is: het artikel over Brussel. Daar gaan we dan ook niet teveel woorden aan vuil maken. Als we puur en alleen naar film gerelateerde artikelen kijken, dan steekt het artikel over de tien beste films/documentaires over wielrennen er met kop en schouder bovenuit. Op een goede tweede plaats eindigde het artikel over hoe het proces van Gunhand verloopt. En blijkbaar lezen mensen daar graag over want ook op nummer drie staat een artikel over Gunhand. Dit keer het interview met de twee makers van de aankomende westernfilm.

Wat waren de drie best gelezen recensies?

Dit jaar hadden we een nieuwe manier van recenseren. Niet meer in steekwoorden (alleen als we een film thuis op de bank kijken), maar een recensie in ongeveer 175 woorden. Tenzij we vinden dat de recensie meer woorden verdient, dan is hij zo lang als we willen. Maar goed, we zien dat het loont, want en het aantal bezoekers is toegenomen en de recensies worden beter gelezen.

De recensie die het beste gelezen is, is een Nederlandse film: Waterboys. I, Daniel Blake kwam op de tweede plaats en het Italiaanse Perfetti Sconosciutti eindigde op de derde plek.

We merken overigens wel dat recensies die later in het jaar geschreven zijn, beter zijn gelezen. Sinds de zomer zit er een stijgende lijn in het aantal bezoekers, dus dat is dan eigenlijk ook wel logisch.

Wat waren de drie meest gebruikte zoektermen?

Zoektermen die mensen gebruiken om op onze site komen kunnen nogal raar zijn. Want hoe is het toch mogelijk dat mensen op ons blog komen met de zoekterm ‘echte seks in Nederlandse films’. Of wat te denken van ‘LanterenVenster popcorn’? Over alle woorden in de voorgenoemde zoektermen hebben wij wel eens geschreven, maar niet in de die combinatie. Overigens heeft LantarenVenster geen popcorn, dat je het maar weet.

Ok, de drie meest gebruikte zoektermen dan. Op nummer één is geëindigd de term ‘muziek film Brozer’. Een mooie zoekterm, want wij schreven ook echt over de muziek van Brozer. In dit geval over het nummer Laser Beam van Low. Op de tweede plaats eindigde ‘La Nuit #1’ die wij ooit als TV TIP gaven. Tot slot nummer drie, dat zijn er vier: de termen ‘The Daughter recensie’, ‘Maigret Sets a Trap’, ‘Kino Rotterdam’ en films over slapen.

Wat waren de drie beste doorverwijzers, waardoor bezoekers op onze site kwamen?

Google is bijna vanzelfsprekend de beste verwijzer, gevolgd door Facebook en Twitter. Niet heel gek dat dat zo is, want wij zorgen dat we vindbaar zijn via Google en delen alles wat wij doen op Facebook en Twitter. Jullie mogen trouwens nog steeds vriendjes met ons worden hoor! Filmblogs.nl verdient trouwens ook een vermelding, aangezien dat blog pas een half jaar bestaat en nu al onze nummer vier is.

Maar er zijn ook andere blogs die ervoor hebben gezorgd dat bezoekers bij ons terechtkomen. Blijkbaar bezoeken de bezoekers van Be Cool, Sodapop, De Filmkijker en Review & Roses graag ons ook graag, want die blogs leveren ons extra bezoekers op.

Op welke drie door ons opgenomen links is het meest geklikt?

Gunhand is de link waar het meeste op is geklikt. Blijkbaar zijn er best wel veel mensen geïnteresseerd in de aankomende western. Ook zijn er veel bezoekers blijkbaar geïnteresseerd in de nieuwste bioscoop van Rotterdam: Kino. Op de link naar hun website is namelijk ook veel geklikt. Als laatste is ook De Filmkijker een geliefd blog bij lezers van ons, getuige de vele kliks naar Nostra zijn blog.

Dat waren ze, onze statistieken van 2016. Dat 2017 jaar maar een mooi en beter jaar mag zijn. Kom maar op!

Share

10 gedachtes over “Lijstjestijd: wat bracht 2016 ons in statistieken?

  1. Interessant om altijd te zien wat er populair is en waar mensen op zoeken 🙂 Leuk om te lezen dat filmblogs.nl ook voor wat traffic zorgt, al moet ik zeggen dat ik dat nog zou willen laten groeien. Ben op het moment nog niet tevreden met de bezoekersaantallen, maar moet kijken hoe ik dat ga aanpakken. Grappig dat mensen ook via mijn blog jullie vinden, mooi!

Wil je reageren?

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.